Powered by
Mediahuis is een internationale mediagroep actief in België, Nederland, Luxemburg, Ierland en Duitsland. In België kennen velen onze sterke nieuwsmerken zoals Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen. Daarnaast exploiteren we een reeks digitale marktplaatsen en zijn we actief op de radiomarkt.
Wij geloven rotsvast in onafhankelijke journalistiek en sterke media die een positieve impact hebben op mens en maatschappij. Vanuit die overtuiging bouwen we elke dag aan een duurzame, mensgerichte organisatie.
Voor meer informatie, surf naar www.mediahuis.com.
Focus op welzijn
Bij Mediahuis draait het om mensen. Want wie goed in zijn vel zit, presteert beter én voelt zich sterker verbonden met zijn werk. Daarom zetten we in op zowel preventieve als curatieve initiatieven die onze medewerkers ondersteunen in hun fysieke, mentale en emotionele gezondheid.
Een vaste waarde binnen ons welzijnsbeleid is de halfjaarlijkse Vitaliteitsweek. Elke editie staat in het teken van een specifiek vitaliteitsthema—zoals gezondheid, beweging, veiligheid of ontspanning. Tijdens deze week kunnen medewerkers deelnemen aan uiteenlopende activiteiten: van een actieve spinningles of rustgevende yoga-sessie tot een praktische cursus zelfverdediging.
Via Mediahuis Academy bieden we bovendien een breed aanbod aan coaching en opleidingen rond welzijn, zoals webinars over gezonde voeding, beter slapen en stressmanagement. De opleiding rond hartcoherentie is daarbij een populaire keuze.
Groene mobiliteit: een duurzame koers
Bij Mediahuis is duurzame mobiliteit een belangrijk thema. We zijn actief bezig met het vergroenen van ons wagenpark, dat vandaag al voor 85% uit (volledig) elektrische wagens bestaat. Ons doel is om zo snel mogelijk een volledig elektrisch wagenpark te hebben. Daarnaast worden medewerkers via het mobiliteitsbudget gemotiveerd om helemaal geen auto meer te gebruiken en over te schakelen op duurzamere alternatieven, zoals de fiets of het openbaar vervoer.
Nog belangrijker dan het vergroenen van onze mobiliteit is het vermijden van onnodige verplaatsingen. Ons flexibel werkbeleid biedt medewerkers de mogelijkheid om – indien de job het toelaat – tot 60% van hun werktijd van thuis uit te werken. Dit helpt niet alleen om onze ecologische voetafdruk te verkleinen maar draagt ook bij aan een betere balans tussen werk en privé.
We gaan All-in bij Mediahuis
Als mediabedrijf zijn we geen toeschouwer, maar een actieve deelnemer aan de samenleving. We geloven in de kracht van diversiteit — zowel in onze nieuwsmerken als in onze mensen. Met ons All-in@Mediahuis programma bouwen we aan een werkplek waar iedereen zich welkom, gerespecteerd en gewaardeerd voelt.
Diversiteit en inclusie zijn daarbij een gedeelde verantwoordelijkheid van zowel medewerkers als directie. We verankeren dit in onze cultuur, ondersteunen het met concrete acties en meten onze vooruitgang. Die visie weerspiegelt zich ook in onze journalistiek: door uiteenlopende perspectieven te omarmen, blijven we relevant in een diverse samenleving.
We geloven dat een inclusieve organisatie leidt tot meer innovatie, betere samenwerking en sterkere resultaten – zowel binnen onze teams als in de inhoud die we dagelijks creëren.
BRAVE: van kader naar cultuur
Bij Mediahuis geloven we dat groei de sleutel is tot een sterke organisatie. Onze sector verandert voortdurend, en dat vraagt om medewerkers die willen leren, zich durven aanpassen en met vertrouwen nieuwe stappen zetten. Mediahuis Academy is al jarenlang het kloppend hart van leren en ontwikkelen binnen onze groep: de plek waar mensen hun talenten versterken, nieuwe vaardigheden opbouwen en mee vorm geven aan de toekomst van Mediahuis.
Om die ambitie kracht bij te zetten, werken we met het BRAVE-leiderschapskader: Bruggen bouwen, Resultaten boeken, Authentiek zijn, Verandering omarmen en Empowerment. BRAVE biedt richting en houvast aan leidinggevenden en medewerkers in een complexe, snel evoluerende omgeving, en moedigt aan om met lef en daadkracht te handelen.
Onze ambitie is duidelijk: van BRAVE-kader naar cultuur. We willen leiderschap en talentontwikkeling duurzaam verankeren in onze organisatie – zichtbaar in gedrag, keuzes en resultaten. Zo creëren we een omgeving waarin mensen groeien, samenwerken en met trots bijdragen aan het succes van Mediahuis.

Powered by
Baanbrekende Werkgever is een lerend netwerk van organisaties die zich als duurzame en mensgerichte werkgevers willen ontwikkelen en positioneren.
WORD EEN BAANBREKENDE WERKGEVERPowered by