Powered by
Technologie evolueert razendsnel. Bij Telenet group volgen we dat tempo niet zomaar; we proberen steeds een stapje voor te zijn. Ons doel is om mensen te verbinden en ervaringen te creëren die zorgen voor een betere levenskwaliteit. Daarvoor is het belangrijk om mee te zijn met de veranderende verwachtingen van onze klanten én onze medewerkers. We willen via onze diensten zorgen dat onze klanten klaar zijn voor de wereld van morgen. Om dat te kunnen realiseren, moedigen we ook onze medewerkers aan om kansen te grijpen en te blijven groeien. We koesteren onze talenten en respecteren ieder individu in een omgeving waar iedereen zich gezien en ondersteund mag voelen. Zodat je kan zijn wie je bent of wie je wil worden. Van initiatieven rond engagement en belonging tot telewerken en wellbeing: bij Telenet group mag iedereen zich ontplooien, elk op zijn manier. Dat geeft een dynamiek die de dingen in beweging zet en waarmee we alles voor mekaar krijgen.
Zo zijn we klaar voor morgen. Wat er ook op ons pad komt.
Voor meer informatie, surf naar careers.telenet.be
Well beyond
Bij Telenet group kijken we naar welzijn op een holistische manier.De werkcontext beïnvloedt het welzijn, maar zeker ook omgekeerd. Welzijn op het werk gaat verder dan de uren die je op kantoor doorbrengt, wij gaan “beyond”. We reiken handvaten en tools aan om het algehele welzijn te versterken en te optimaliseren.
Recharge – Power your wellbeing!
Via onze Recharge-initiatieven stimuleren we onze medewerkers om regelmatig de batterijen op te laden, zowel fysiek als mentaal. Zo blijven body en mind in balans.
Onze medewerkers kunnen beroep doen op ons Employee Assistance Programma als ze nood hebben aan een luisterend oor of moeilijkheden ervaren op het werk of privé. Een analyse van de cijfers via onze externe partner leert ons dat het gebruik hiervan significant is gestegen de laatste jaren. We behoren nu tot de klanten met de hoogste participatiegraad.
Safe & Strong Teams
Alles wat je als bedrijf kan bereiken, wordt bepaald door de dynamiek van de teams die er werken. Hierbij streven wij naar een balans tussen safe & strong, voor ons de “yin & yang” van teamdynamiek. Wanneer je een veilig gevoel hebt in je team en wanneer er veel vertrouwen is, kan je samen bergen verzetten, elkaar challengen, out of the box-ideeën delen en zo de beste resultaten bereiken. Als eerste stap introduceerden we een Team Charter, waarbij teams in gesprek gingen over hun manier van samenwerken, om zo inzicht te krijgen in de noden en eventuele uitdagingen. Het maken van goede afspraken en het expliciet maken van verwachtingen, vormt de basis van een goede teamwerking.
Hoe veilig voel jij je in jouw team?
De resultaten van onze welzijnsenquête eind 2023, gaven aan dat er in sommige teams extra aandacht nodig was voor het “Safe”- luik, opdat alle medewerkers zich goed op het werk, en meer bepaald in hun team, voelen.
Hiervoor werd een proces uitgewerkt waarbij er, op basis van de enquêteresultaten, specifieke teams werden geïdentificeerd. Voor die teams zetten we individuele gesprekken op, in samenwerking met onze externe preventiedienst, om beter te begrijpen welke problematiek zich mogelijks binnen een team bevindt. Nadien werd er een teamrapport opgemaakt en werd er samen met de leidinggevende en HR business partner besproken welke acties hieraan gekoppeld kunnen worden.
Sensibilisering in de organisatie
Hoe zorgen we ervoor dat medewerkers respectvol met elkaar omgaan? Hoe maken we collega’s erop attent dat de verwachtingen kunnen verschillen tussen generaties op de werkvloer? Telenet group heeft reeds een gedragscode, maar de bijhorende e-learning was toe aan een opfrissing. Hierbij werden concrete situaties uitgewerkt: een grap die als kwetsend wordt ervaren of een collega die frequent herinnerd wordt aan een gemaakte fout. Daarnaast kwam er ook een gids rond micro-agressies die in het kader van een inclusieve werkomgeving nog wat extra handvaten meegeeft.
Omdat we de bespreekbaarheid willen vergroten wanneer mensen zich niet goed voelen binnen de organisatie, hebben we het aantal vertrouwenspersonen van twee naar zes gebracht. Deze gaven we, door een interne communicatiecampagne in de organisatie, een gezicht zodat ze makkelijker bereikbaar zijn voor onze medewerkers. We zetten dit ook expliciet in de verf op de onboarding day voor nieuwe starters.
Powered by
Baanbrekende Werkgever is een lerend netwerk van organisaties die zich als duurzame en mensgerichte werkgevers willen ontwikkelen en positioneren.
WORD EEN BAANBREKENDE WERKGEVERPowered by