Een initiatief van
De QbD Group is een kennisorganisatie die bedrijven in de life science industrie helpt om hun producten en/of therapieën kwalitatief en veilig op de markt te brengen.
Wij hebben een brede en diepgaande expertise in onder meer het klinische luik, kwaliteitsmanagement, validatie, regulatory affairs, softwareservices en oplossingen en go-to-market services.
Die zetten we in om onze klanten te begeleiden in de volledige levenscyclus van hun product, van R&D tot distributie. Zo bieden we een enorme meerwaarde in hun traject van idee tot patiënt en kunnen onze klanten zich focussen op hun core business.
Wereldwijd hebben wij meer dan 450 consultants in Nederland, Spanje, Frankrijk, het VK, Zwitserland, Mexico, Colombia en de VS. Ons “DNA” bestaat uit 4 kernwaarden die we steeds centraal plaatsen in alles wat we doen: ‘Joy’, ‘Partnership’, ‘Extra Mile’ en ‘Getting things done’.
Als kennisorganisatie zijn we sterk afhankelijk van onze collega’s en hun expertise. Hoe beter zij zich in hun vel voelen, hoe beter we onze diensten kunnen garanderen en ontwikkelen. Geëngageerde medewerkers komen nu eenmaal energieker, productiever en loyaler voor de dag. Daarom zetten we bijzonder sterk in op mensgericht hybride werken.
Werken aan betrokkenheid en verbondenheid begint vaak al vóór nieuwe collega’s effectief starten binnen de QbD Group. QbD’s employer brand, sollicitatieproces en de contractondertekening leggen daarbij de eerste kiemen. Ons onboardingsproces zorgt voor verdere verankering.
Dag in dag uit werken we aan initiatieven om dit engagement levendig te houden. Niet alleen voor nieuwe collega’s, ook voor wie al langere tijd in dienst is. Onze teamevents, platformen en ons feedbackproces spelen hierin een belangrijke rol. Zij geven onze collega's een stem binnen de organisatie.
Wat mobiliteit betreft, zijn bedrijfswagens voor een consultancybedrijf als de QbD Group moeilijk weg te denken. Veel op de baan zijn hoort nu eenmaal bij een job als consultant. Het merendeel van onze collega's werkt immers ter plekke (bij de klant) om allerlei zaken in goede banen te leiden. Thuiswerk is dan ook niet voor iedereen een evidentie. Het openbaar vervoer is bovendien vaak geen (handige) optie omdat de locatie van de productiesites meestal buiten het centrum ligt.
Daarom hebben wij dit jaar grote stappen gezet in de evolutie naar een groenere vloot, met een sterke focus op de uitbreiding van elektrische wagens in ons aanbod. En het is duidelijk dat EV's ‘the way to go’ zijn bij onze werknemers, want 65 procent van onze nieuwe autobestellingen dit jaar is elektrisch!
Om onze impact op het milieu en onze collega’s nog verder te beperken, introduceerden we dit jaar ook het Mbrella Mobiliteitsbudget, een initiatief van de overheid waarmee onze medewerkers flexibeler, slimmer en groener onderweg kunnen zijn.
Ze krijgen zo de optie om hun wagen in te leveren of een elektrische auto van een lagere categorie te kiezen in ruil voor een mobilteitsbudget. Dat budget kunnen ze naar keuze spenderen. De enige vereiste is een link met duurzame mobiliteit. Verder zijn de mogelijkheden eindeloos: woonkosten, mobiliteitskosten, openbaar vervoer, deeltransport, etc.
In september 2022 verhuisden we tot slot naar ons nieuw hoofdkantoor in Wilrijk. Onze grootste troef? De multimodale bereikbaarheid:
• Een heel centrale ligging
• gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer, fiets (mogelijkheid op fiets te leasen via B2Bike) of auto.
• Een Vélo (fiets huren) standplaats recht voor ons kantoor
• Parkeerplaats met oplaadpalen
• Groen park in de buurt voor sport sessies of lunch wandelingen
• ….
Een initiatief van
Wil je als werkgever het verschil (blijven) maken met duurzame mobiliteit en mensgericht hybride werken? Schrijf je hier in voor onze infosessies over het certificatietraject van volgend jaar.
SCHRIJF JE HIER INEen initiatief van