Telenet: Baanbrekende Werkgever '22

Deel deze organisatie
LinkedIn Facebook Twitter

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be

Wat maakt ons een Baanbrekende Werkgever?

Telenet wil mensen en bedrijven helpen om steeds voorop te blijven in het digitale tijdperk, daarbij mensen verbinden en ervaringen creëren. Voor een betere levenskwaliteit. De organisatie wil een verantwoordelijke werkgever zijn voor zijn meer dan 3000 medewerkers. De nadruk ligt daarbij op opleiding en ontwikkeling, diversiteit, gezondheid en welzijn, en het bevorderen van een open en inclusieve bedrijfscultuur.

De evolutie naar het hybride werken en de nieuwe mobiliteit past in Telenets ambitie om duurzamer te werken. Zo wil het bedrijf tegen 2030 zijn koolstofemissies verminderen met 60 procent. Telenet wil ook meer wendbaar worden om nog sneller en efficiënter te kunnen inspelen op de snel veranderende marktevoluties. Telenets nieuwe telewerkbeleid stelt de verschillende medewerkers en teams in staat om een goede balans te vinden tussen connecteren en samen werken op kantoor, en gefocust werken op afstand/thuis. “De teams zullen zelf het evenwicht tussen werken op kantoor en thuiswerken kunnen invullen”, zegt Kris Legroe, Director Employee Services.

“In een hybride werkomgeving is het versterken van de sociale cohesie belangrijk, daarom is een minimale tijd (40 procent per kwartaal) samen op kantoor belangrijk”, zegt Kirsten Florentie, Vice President People & Engagement. “We willen die verbondenheid met elkaar en met de cultuur van Telenet behouden. Ook een koffiemoment draagt op lange termijn bij tot effectief en efficiënt samenwerken.”

Ook Telenets mobiliteitsbeleid is in volle transformatie. Van een traditionele bedrijfswagenpolicy evolueert Telenet naar een nieuwe mobiliteitsvisie. Onder het motto ‘Telenet Move’ wil het bedrijf minder, slimmer en groener onderweg. Dit nieuwe mobiliteitsbeleid steunt op drie pijlers:

  • • Move less: minder verplaatsingen maken door thuis-/ telewerk te bevorderen en onze kantorenstrategie te herzien;
  • • Move differently: alternatieve mobiliteitstoepassingen promoten door oplossingen voor micro-mobiliteit, openbaar vervoer en carpooling te stimuleren;
  • • Move better: een groener wagenpark uitbouwen door in de elektrificatie van onze vloot te investeren.

ONTDEK ONZE ORGANISATIE

Deel deze organisatie
LinkedIn Facebook Twitter

SLUIT JE AAN BIJ DE BEWEGING!

Wil je als werkgever het verschil (blijven) maken met duurzame mobiliteit en mensgericht hybride werken? Schrijf je hier in voor onze infosessies over het certificatietraject van volgend jaar.

SCHRIJF JE HIER IN